Rent utsagt, en helvetes Måndag!

Igår vid tio Så gav jag Linnéa mat och vid halv elva så började hon andas så himla konstigt. Jag fick panik och ringde till Bvc. Dom sa att jag skulle komma ner på en gång. Så jag stoppade Linnéa i bärselen och sprang ner nästan. Svetten rann om mig när jag väl kom fram. Dom lyssnade på hennes lungor och dom lät bra. Hon passade
även på att väga lillan. Hon vägde 6435 G och var 60 cm lång :) Liten börjar bli stor.
Hon skickade oss sen till husläkaren som också ville kolla på Linnéa. Men han kunde inte hitta något som skulle kunna vara fel.
Så jag gick hem i lugn och ro. Sen gick jag hem till Ida och umgicks med henne och Johanna. Hade verkligen jätte trevligt. :)
Man har mycket att prata om.
Vi fem tiden traskade jag och Linnéa hem igen. Började laga mat, kyckling och potatis blev det.
Vid sju tiden så lät hon inte bättre och Mattias lyssnade även på henne. Och ja, där kom paniken igen. Jag slänger mig på telefon och ringer vård guiden. Och jag förklarar hur det är med våran lilla ängel och dom säger att vi ska åka in till Danderyds barnakut.
Så vid halv åtta så sitter vi i bilen på väg in med henne. När vi väl kommer fram så förklarar jag vad felet är. Hon har hostat lite mer än två veckor och har idag fått andnings besvär.
Dom kollar lungor, öron och hals. Men samma där, inget fel. Den enda förklaringen dom har är att hon kanske håller på att få en förkylning.
Så vad mer kan man göra? Lill skruttan mår tydligen bra enligt dom. Och man får väl lita på dom, då dom vet vad dom gör.
Idag är hon hostig, nyser och andas in inte helt 100 enligt min mening. Så idag blir det att hålla henne inne.
Så ska passa på att ta en riktigt stor städning. Först ska jag se "Remember me" med Robert Pattison :)
Mamma och pappa älskar dig hjärtat!
Vi finns alltid vid din sida varje sekund, varje hundra del!
Du är vårat allt, och du är det bästa som hänt oss!
Linnéa Maria Bergström, du är ÄLSKAD!
Mikaela - Mamma till Nova
2010-08-10 @ 13:54:01
URL: http://jagochmindotternova.blogg.se/

Nova hade sådär också när hon var förskyld..och då var det falsk krupp...Det låter jätte obehagligt när dom andas och hostar så jag fick riktigt jävla panik och visste inte vart jag skulle ta vägen..men hon fick 100% syre när dom på astrid lindgrens barnsjukhus kollade..som tur var :)

Sandra (LeonEnija)
2010-08-10 @ 15:24:09
URL: http://leonenija.blogg.se/

hej när enija va 6 veckor fick hon rs viruset.. de börja med snorig hostig och snabb andning. och blrv sen slämig i munnen och hosta tills hon blev blå.. vi åkte också in till ds och där fick hon inhalera några gånger sen höll jag på så i 5 dar åkte fram och tillbaka... sen efter 6 dag så skulle jag ner till barnläkarmottagningen i ne och där va hennes syresättning bara på 80% så vi blev skickade till astrids och blev kvar där 1 natt... håll koll så hon inte börjar slämma i munnen eller andas väldigt häftigt då får ni ringa in igen.... rs viruset är farligt de sätter sig på lungorna och vissa barn har dött..




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0