Äntligen får jag göra detta :)

När fick du/ni reda på att du va gravid? - 18 september 2009
Vad blev reaktionen? - Blev väldigt lycklig, men fortfarande rädd för vad som kunde hända, då jag tidigare fått 2 missfall. Men jag hoppades på det bästa och det gav ett underbart resultat :)
Var barnet planerat? - Både ja och nej. Vi hade det lite trassligt men min graviditet gjorde oss starkare än någonsin och nu lever vi lyckliga med våran lilla dotter.
Hur var dina "40" veckor? - I början var det problemfritt. Efter halva min graviditet så börjde jag få ont i höften och rygg. I slutet var det otroligt tungt. Men jag ska inte klaga. Om man tänker efter så var dom veckorna en av den lyckligaste stunden i mitt liv.
Fick du bristningar? - Över hela min mage! Men det var det värt :) Det ska ju synas att man fött barn, eller vd säger ni mammor därute? :)
Hur många veckor och dagar gick du? - Jag gick precis en vecka över :) 40+6 tror jag att det var :)
Hon skulle komma Lördagen den 22 Maj, men kom inte förnst Lördagen den 29 Maj :) 
Hur mycket gick du upp i vikt? - Jag gick upp hela 34 kg, då det mesta bestod av vätska i hela min kropp! 
När börja dina värkar sättas igång? - Mina värkar sattes igång efter en vattenavgång. Klockan 02.30 den 28/5 -10. 
Gick ditt vatten? - Ja!
Vem hade du med dig på förlossningen? - Min älskade sambo Mattias, Linnéas pappa<3
Hur var din förlossning? - Väldigt smärtsam då den tog väldigt lång tid. Tog både lustgas, värmekudde, Eda och en varm dusch :) Men det var värt varje smärta :)
Hur lång tid tog din förlossning? - 28.5 timme från första värk!
Hur länge hade du värkar? - se ovan!
Hur mycket gick du ner i vikt efter förlossningen? - Idag har jag gått ner exakt 26 kg, och jag har endast 8 kg kvar att gå ner till min inskrivningsvikt :)


Ditt barn:


När va barnet planerat att komma?
- Den 22 Maj -10!
Vad trodde du det var för kön? - Jag gissade på att det skulle bli en pojke innan vi fick reda på UL att det var en liten flicka.
Blev det en tjej eller kille? - Tjej.
Hade du gissat rätt på könet? - Nej.
När kom han/hon? - Den 29 Maj 2010<3
Hur mycket vägde han/hon? - 4470 G
Hur lång va han/hon? - 53 cm lång. 
Vad fick barnet för namn? - Linnéa Maria Bergström<3
Vad har ditt barn för stolek på kläder nu? - Börjar gå in på strl 62.
Sovtider? - Väldigt olika än så länge!
Hur mycket väger ditt barn nu? - Vägde henne idag, 5400 G
Det senaste utvekligen ditt barn gjort? - Fixerar och följer med ögonen. Stadgar sig mer och mer i nacken!


Kläder och saker:


Vart köper du dina barnkläder?
- Affärer, barnbasarer och tradera.
En baby/barnbutik du gillar? - Lindex är jag väldigt förtjust i :)
Nått märke du föredrar? - Nej, inget speciellt!
Vad är favorit plagget ditt barn har? - En ljusgrön tröja med lille skutt på :)
Vad är det dyraste ditt barn har? - Jag vet faktiskt inte just nu :)
Vad har ni för märke på vagnen? - Vi har en Brio Nova.
Vad har ni för märke på bilbarnstol? - Akta graco
Senaste du inhandlade? - Blöjor ;)
Bästa leksaken ditt barn har? - Sin sängmobil i Laban :) 
Någon sak du VERKLIGEN ska spara? - Alla kläder och saker haha. Man vet ju aldrig om nästa barn blir en tjej det med :)

 

Om du fick välja:


Nytt eller begangnat
- Både och. Tycker inte det är något fel på begagnat.
Ligg eller sittdel - ligg och sitt!
Sovande eller vaken - Vaken såklart :) 
Napp eller Snutte - Båda två :)



Du som förälder:


Trivs du med föräldrarollen?
- Jag bara älskar't 
Är du stolt över ditt barn? - ABSOLUT!  
Hur ser dina matvanor ut? - Äter när jag kan, men det blir inte ofta så mycket per dag! 
Stressar du mycket? - Försöker att inte göra det. Men ja, det händer!
Hur ser dina sovtider ut? - Väldigt varierade. Men känner mig alltid utvilad dagen efter. 
Vad gör du helst en fredag? - Myser med min sambo och dotter <3
På vilket sett har du förändras? - Mognare och ansvarsfullare. känner mig mer vuxen nu än vad jag gjorde för en månad sen :)
Vad är det första du tänker på när du vaknar? - Hur mycket jag älskar mitt liv! 
Umgås du mycket med andra föräldrar? - Nja, min syster och Jessica har/brukar jag umgås med :) Men mer föräldrar ska jag träffa :) 
Vad är bäst med att fått barn? - Att man känner att livet fått ännu en mening. Det är detta jag lever för nu och alltid kommer att leva för. Att ge mitt/mina barn det bästa möjliga även när det är svårt så vill jag alltid mitt barn ska ha det bästa! 
Och slutligen.. hinner du med "egen tid"? - Ja, det hinner jag med!

 

Martina
2010-06-24 @ 21:24:30
URL: http://beautywolf.blogg.se/

spännade svar:)



ha en riktigt bra midsommar:)

kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0